Lukas Ketscher, M.A.
Lukas Ketscher
Akademischer Werdegang
- Seit 09/2022: Mitarbeit am Projekt „FösaMINT“ an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (Lehrstuhl für Pädagogische Psychologie und Exzellenzforschung)
- 06/2021 – 01/2022: Mitarbeit am openVHB-Projekt „Navi für die Beratung junger Menschen“ an der KU Eichstätt-Ingolstadt (Lehrstuhl für Sozial- und Gesundheitspädagogik)
- 10/2019 – 09/2021: Studium der „Erziehungswissenschaft/Educational Science“ (M.A.) an der Universität Regensburg
- 10/2014 – 03/2018: Studium der Pädagogik & Philosophie (2-Fach B.A.) an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg
Forschungsinteressen:
- Netzwerkanalysen und Soziale Interaktionen
- Expertiseforschung
Vorträge:
- Ketscher, L., Stoeger, H., & Ziegler, A. (2024, August). Low-, average-, and high-achieving students: Same STEM classroom, but different perceptions. Presentation at the 19th Conference of the European Council for High Ability (ECHA), Thessaloniki, Greece.
- Ketscher, L., Stoeger, H., & Ziegler, A. (2024, December). How do students perceive STEM lessons? A study based on the DIAMONDS taxonomy. Poster presented at the 9th International NEPS Conference, Bamberg, Germany.
Zeitschriftenartikel:
- Ketscher, L., Stoeger, H., Vialle, W., & Ziegler, A. (2025). Same classroom, different reality: Secondary school students’ perceptions of STEM lessons—A pioneering study. Education Sciences, 15(4), 467. https://doi.org/10.3390/educsci15040467